Kinek ajánljuk?
Olyan cégeknek ajánljuk a workshopot, ahol sok írott tartalmat állítanak elő vagy zömmel írásban kommunikálnak.
Honlap, üzleti levelek, posztok, kreatív tartalmak, cégfilozófia, sajtóanyagok, belső tájékoztatók… Egyre több a felület, amelyen egy cég a piaccal, a munkavállalókkal, az üzleti partnerekkel kommunikál, egyre több írásos anyagot kell cégen belül megalkotni, egyre több írott anyag veszi körül a céget. A sales, a marketing jelentős része is írásbeli kommunikációval zajlik.
Így aztán logikusnak tűnik: egy-egy cég írásbeli anyagaihoz, honlapjához, kimenő leveleihez, tájékoztatóihoz nem pusztán kommunikációs stratégiát, de következetes, átgondolt részleteket is érdemes kidolgozni: írásmódot, megszólítást, stílus, szerkezetet, levélformát… Az írásbeli kommunikáció átgondolása nem pusztán azért fontos, mert azok törődést mutatnak, következetességet közvetítenek, de a munkatársak válláról is leveszik a kommunikációs terhek jelentős részét.
Az írás sok időt követel, cserébe sok bevételt termelhet. Nézzük meg közösen, hogyan lehet javítani a hatékonyságon és hogyan lehet írásbeli kommunikációval segíteni a bevétel növekedését!
A workshop célja: segíteni a résztvevőket az egyszerű, következetes, feszes és hatékony szövegalkotásban. A közös munkát igyekszünk inspiráló, alkotói hangulatban végezni.
A workshopon a cég írásos anyagaival dolgozunk. Azokat tartalmi, terjedelmi, stilisztikai, illetve marketing szempontból elemezzük, megvizsgáljuk, mennyire következetes a cég kommunikáció szókészletben, formaiságban, tegezésben-magázásban, megszólításban, formázásban, vagy éppen írásjelek használatában. Nem feledkezünk meg a cég kommunikációjában megjelenő helyesírási hibák feltárásáról sem.
A workshop közérthető, nem igényel előtanulmányokat, nem használunk nyelvészeti szakszavakat, cserébe a mintául szolgáló példákat mindig az üzleti életből veszünk.
A workshopon egy-egy cég több osztálya is képviselheti magát, de az egyes osztályok a maguk feladataival külön is kérhetik a közös feltérképező munkát.
Mit nyernek a résztvevők, illetve mit nyer a cég a workshoppal?
- a munkatársak következetesebben fogalmaznak meg leveleket
- egységesebbek lesznek a kommunikációban használt elemek
- hatékonyabbá válik az ügyfelekkel, beszállítókkal történő, illetve a cégen belüli kommunikáció
- hatásosabbak lesznek a kreatív anyagok
- feszesebbekké válnak a szövegek
- kialakulnak szövegalkotói rutinok, így a munkatársak hatékonyabban gazdálkodnak a munkatársak az írásra szánt idővel
- fejlődik a résztvevők íráskészsége
- létrejön az írásbeliség belső know-how-ja, akár teljes „kézikönyve”
- egyszerűbbé válik az új munkatársak bevezetése az írásbeli feladatokba
Tematika
1. előzetesen
Az auditálás, a közös munka a workshop előtt megkezdődik: a cég mintákat küld az írásos anyagaibóla workshop vezetőjének, aki ezeket az anyagokat előzetesen átvizsgálja. Az átvizsgálás alapos, az írásbeliség valamennyi részterületére kitér.
Levelek esetén: megszólítások, írásjelek, gyakori kifejezések, dátumok, titulusok, levél felépítése, címzett nevének használata, kis- és nagybetűk, kiemelések, betűtípusok, tegezés és magázás…
Kreatív anyagok esetén: azok megfelelnek-e a kommunikációs céloknak vagy csupán léteznek, feszesek, hatékonyak, frissek, érthetőek-e…
Minden írott anyag esetén:
– tartalom (feszesség, sorrendiség, arányok, hatékonyság, célcsoport…)
– nyelv (stílus, nyelvhelyesség, közérthetőség…)
– helyesírás (megszólítás, írásjelek, titulusok, az adott cég által használt szókészlet…)
– formaiság (tördelés, betűtípus, színek, kiemelések…)
2. workshop
A workshop valóban workshop: a vezető a résztvevőkkel közösen végigveszi mindazokat az észrevételeket, amelyeket előzetesen megtett az írásbeli anyagok átvizsgálásakor. Az anyagok közös áttekintésekor a vezető egyrészt ellátja a résztvevőket a vonatkozó ismeretekkel, másrészt példákat hoz, párhuzamokat mutat mintául.
3. összefoglalás
A workshop egy összefoglaló anyag utólagos összeállításával elkészültével zárul. Az összefoglalót a workshop vezetője készíti: listázza benne az észrevételeit és mellérendeli a javasolt megoldásokat.
TUDNIVALÓK
a., A workshop alapvetően e három fázisból áll, ám igény esetén utánkövetéssel, követő workshoppal kiegészíthető.
b., A workshop nagyobb cégek esetén osztályokra tagozódhat.
A workhop célja
nem korlátokat állítani, hanem segíteni
A tapasztalat azt mutatja, maguk a munkavállalók igénylik leginkább a segítséget, a tanácsokat írásbeli feladataik kapcsán. Ezer és ezer hol apró, hogy nagyobb kérdés feszíti őket, és nem találják a választ, a megoldást. Csak pár példa a számtalanból:
– Hogyan használjam a megszólítást?
– Hogyan kell írni az „email” szót?
– Vesszőt vagy felkiáltójelet használjak megszólításnál?
– Kisbetűvel vagy nagybetűvel írjam a titulusomat?
– Nem túl sok ez a szöveg egy blogposzthoz?
– Megérti a honlapunk szövege alapján a látogató, hogy mire jó a termékünk?
– Elég erővel bír ez a felszólító levelem?
– Írhatom már magyarosan ezt az angol szót?
– Melyik szövegrészleteket érdemes kiemelni?
– Beleírjam kétszer is a feladatot a levélbe?
– Itt most tegezzek vagy magázzak?
– Használhatom az úrhölgy szót? Vagy csak nevet írjak?
– Izgalmas, friss így a bemutatkozó szövegünk? Kell egyáltalán, hogy izgalmas, friss legyen?
– Tegyek, illetve tehetek ide szmájlikat?
– Öt és fél sor ez a mondat. Megértik majd? Valahogy betörjem?
hiba vagy nem hiba
A workshopon nem hibákra vadászunk, hanem javaslatokkal, ajánlásokkal, ötletekkel, lehetséges megoldásokkal, változatokkal dolgozunk. Feltárjuk a résztvevők szövegalkotói nehézségeit, megkeressük és megválaszoljuk a kérdéseket. Nem vésünk kőbe szabályokat például azzal kapcsolatban, hogy a facebook-oldalán tegeződjön vagy magázódjon egy cég, de rámutatunk, ha ezek használatában a cég következetlen.
Előfordul persze, hogy valóban hibát találunk: azt ebben az esetben nem átbeszélnünk, hanem javítanunk kell. Nem hiba például, ha a titulusokat egyik munkatárs kisbetűvel írja, a másik pedig naggyal, ám hiba, ha a titulust valaki helytelenül írja (pl. műszaki- és oktatási igazgató).
A workhop díja
A workshoppal kapcsolatosan indikatív részleteket jelölünk csak meg.
Résztvevők száma: 2-8 fő
további résztvevők: egyeztetés kérdése
maximális létszám: 15 fő
Helyszín: megrendelő biztosítja
Vizsgált írásbeli anyagok: 5-25 oldal (lehet vegyesen: kimenő és belső levelek, posztok, tájékoztató anyagok, honlap szövege, cikkek…)
Ár: 375.000 Ft (áfamentes)
Az ár tartalmazza:
– anyagok előzetes átvizsgálása
– workshop vezetőjének díja
– útiköltség
Javasolt menetrend
- 09.00-10.15 – workshop
- 10.15-10.30 – kávészünet
- 10.30-11.45 – workshop
- 11.45-12.30 – ebédszünet
- 12.30-13.45 – workshop
- 13.45-14.00 – kávészünet
- 14.00-15.15 – workshop
- 15.15-15.30 – kérdések és válaszok, workshop zárása